Tips menghindari kelesuan seks (frigidity)

Tips menghindari kelesuan seks (frigidity)


Frigidity ataupun tak ader feel untuk seks adalah suatu keadaan dimana seorang wanita hilang selera, tiada mood dan malas.  Masalah ini jika dibiarkan berterusan kan menyebabkan wanita tidak/susah menikmati orgasme. Keadaan ini memerlukan rangsangan seksual yang tertentu. Kerana pada pandangan perubatan alternatif (em) seksual adalah satu aktiviti yang sangat penting yang akan menentukan emosi, fizikal seseorang wanita berada dalam keadaan ceria bertenaga untuk sepanjang hari bahkan hingga beberapa hari. Boleh dikatakan, kalu seksual ok (terbang) semuanya akan menjadi ok..tidak mudah emosi.

Wanita yang mengalami gangguan frigidity tidak mendapat kenikmatan dalam hubungan suami-istri. Akhrnya wanita hanya melaksanakan hubungan seksual sekadar kewajibannya semata mata tanpa keghairahan, kerelaan (terpaksa). Dilema wanita ini akan menjadi lebih parah, kerana seksual yang terpaksa, tidak bersedia akan menyebabkan banyak lagi komplikasi, seperti kesakitan ketika seksual dan tiada kemesraan. Yang akibatnya, kerenganan, kekecewaan, komunikasi hancur dan ....

Untuk menghindari frigidity, cubalah tips dibawah

-Terbuka dan jujur mengenai masalah seksual. Nyatakan apa yang anda hendak, macam mana kesukaan anda.

-Elak emosi yang berterusan, cepat2 reference kan balik. Ini kerana emosi adlah faktor besar keinginan seksual.

-Keadaan fizikal seperti tempat tidur, pakaian, penampilan mestilah dihiasi kena dengan selera seperti pasangkan cermin besar dalam bilik, baju tidur yang seksi dan penampilan seperti bau badan, bau mulut harus di hapuskan dengan wangian.

-Cuba variasikan teknik, tempat. cth: sekali sekala ke hotel yang berbeza dengan suasana bilik kat rumah.

-Jangan terlalu mendesak (bagi suami), jangan hendak terjun laut dalam saje. Mulakan dengan kata2 indah, manja2, gurau2, . Ini kerana seksual wanita adalah berlainan dari lelaki. Seksual pada wanita adalah belaian, cumbuan, romantis2. Dengan cara ini wanita akan terangsang.

-Psikotherapy/psikology untuk memperbaiki cara berfikir negative, tingkah laku negative dan juga sebarang trauma dalam seksual.

-Menjaga stamina tubuh dengan olahraga teratur dan makanan yang sihat, bervitamin dan mineral. 

-Dapatkan konsulatasi dokter lebih lanjut dan melakukan pemeriksaan selanjutnya jika ada masalh lain.

Di perubatan elektronik (em), ada disediakan ubatan yang berasasakan kod tenaga. InsyaA dapat membantu

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen anda: