Tips kasih sayang

Salam wa rahmah.. Hari ni tak ader apa nak dibuat (free), jadinya coret sikit sebanyak pasal kehidupan. Kali ini saya nak menulis tentang kasih sayang. Pada saya, perasaan ini merupakan anugerah yang terindah untuk kita semua..Betul ke idak? saya berkata begitu kerana Allah mengutamakan asmanya yang bersifat dengan pengasih dan penyayang di dalam basmalah dan kita dituntut untuk membacanya setiap kali atau setiap benda kita nak buat. 

Seterusnya Nabi kita Muhammad membawa agama islam yang didalamnya penuh kasih sayang antara manusia, binatang dan semuanya. Bak kata kawan saya, nabi bawa 'Agama kasing sayang'. Bahkan nabi sayang kita dari diri kita sendiri. .macam ustazah lak bunyinya.

Kehidupan kita seharian, berkeluarga sentiasa dan perlu kasih sayang, adakala kita memberi adakala kita menerima. Kasih sayang ibu adalah kasih sayang sempurna/ikhlas yang tiada banding, ayah dengan segala keringat dan usaha atas dasar kasih sayang pada anak anaknya. kasih saynag keluarga, adik beradik, sandara dan kawan kawan. Pendek kata hidup kita penuh dengan kasih sayang. Apakah kita menyedarinya? Apakah kita bersyukur? Apa akan jadi kalu tanpanya?

* Moral of the story..kita lahir atas sebab kasih sayang, kita hidup perlukan dan mengharapkan kasih sayang dan Janganlah mengharap kasih sayang kalu kita tidak sanggup memberinya. Sekian dulu.

Nota: semata pendapat peribadi, kalau salah tegur, kalu kurang tambahkan.

Tips memupuk kasih sayang.
Bukti kasih sayang tanpa sempadan



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen anda: